innersta tankar en sen natt, för många ord


Omvärderingar.

"Det finns ingen ren ondska. Det finns ingen ren godhet. Det finns bara renhet". Renheten är snart borta. Vad finns det då kvar av mig?

Klaustrofobi. Ingen vet riktigt, även dem som vet, förstår inte helt. Jag kan inte förstå.

Ett bankande hjärta. För hårt.

Klaustrofobi. Rädsla för andras tankar om mig, deras besvikna ögon. Klaustrofobi för kärlek, för att inte ha frihet att göra vad jag vill.

Det finns lager. Det innersta lagret kommer fram ibland, och då släpper jag allt. Allt ansvar, alla känslor.

Dansar in i natten, ut ur natten. Det är bara jag som dansar. Jag faller.

Mina händer skakar. När blev livet så komplicerat?

Kan inte sluta tänka på sprutor och slangar och skrik.

När blev livet så skörbart? 

Vi skulle ju leva för alltid.



 
 


Kommentarer
Postat av: A

du kan det här med ord.

som taget ur det man egentligen inte kan fatta i ord, ur det oförklarbara. ur hjärtat.

2012-06-26 @ 17:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0