le tourbillon de la vie



Bonjour mes amis!

Min fredagskväll har bestått av fransk film och toast. Jag har sett på "Jules et Jim". En typisk fransk film från 1962. Otroligt romantisk, poetisk och speciell (som franska filmer brukar vara).
Jag har blivit helt förälskad i Henri Serre, den manliga skådespelaren på nedersta bilden. Ooh la. Je veux nomnomnom.

Det som slog mig mest är att männen var så otroligt artiga förr! Vad hände där?
Vad hände med att ta fram en näsduk när tårarna rinner, vad hände med att erbjuda sin arm på promenader och vad hände med att bära flickorna när de blev för trötta för att gå?

Ridderligheten est mort.







Kommentarer
Postat av: Maaaaattis

Jag har den på film! Såg den förrut när jag var sjuk. Men jag somnade. Fast det var nog mest pga sjukheten. Den var ju fin. Borde kanske se om den. Mais oui, ridderligheten est mort.

2011-12-10 @ 11:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0