STFU -




So,

jag var ju på midnattsmässa igår. Snett bakom mig satt en grupp människor som tyckte det var roligt att skrika med i psalmerna och skratta, prata mellan läsningarna. Jag tyckte iallafall att det var väldigt respektlöst.

Låter jag som en surkärring som jag säger att man ska vara tyst och allvarlig i kyrkan?

Kyrkan är öppen för alla, och alla är välkomna. Det finns inga speciella regler för hur man ska bete sig, men det finns sociala regler i samhället som man följer, och dessa gäller även i kyrkan.

Kyrkan är en plats som för många betyder en plats där man kan få lugn och ro, en plats dit man kommer för att  få be och lyssna på prästens ord. Om man kommer till kyrkan för andra anledningar är man ju självklart välkommen, God loves you anyways, men det är respektlöst mot människorna runtomkring när man beter sig på det sättet.

Jag låter som en surkärring, jag vet, men jah. Jag kanske är en surkärring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0